Internet Explorer 8

27 03 2009

Microsoft zijn IE8 is er. Zoals altijd zijn hier weer goede en slechte dingen aan verbonden.

ie8_logo

Op slashdot kwam ik in een korte tekst al heel wat te weten over IE8. IE8 heeft de werking van zijn tabbladen wat aangepast. Het zou nu sneller moeten gaan. Ook krijgen de tabbladen nu een kleur, hiermee kan men zien welke tabbladen bij elkaar horen.
Er is ook Accelorators ingebouwt in IE8. Hiermee kan je bijvoorbeeld routebeschrijvingen weergeven, e-mailsverzenden en nog veel meer.
Nog iets nieuws in IE8 is Web slices. Volgens mij kan je dit eigenlijk niet echt iets nieuws noemen. Via Web slices kan je je abboneren op RSS-feeds. Dit was er ook al in IE7 dus ik zie er niet echt veel nieuws in eigenlijk.

Een belangrijk deel aan een browser is de snelheid. Hier hebben ze in IE8 dan ook wat meer werk van proberen maken volgens Techzine. De browser gaat in ieder geval sneller als zijn voorganger maar zal toch nog redelijk wat zijn best moeten doen om echt in de top te geraken. Safari, Mozilla en Opera zijn nog altijd stukken sneller als IE8. Op het moment staat op vlak van snelheid Safari 4.0 bèta op de eerste plaats. Op vlak van het tabbladen openen is IE8 wel wat versnelt maar doet het toch nog altijd zeer traag.

Natuurlijk zijn er mensen die het niet zo hebben voor IE8. Wanneer men dan nog eens met Vista werkt is het nog niet eens zo makkelijk om het te verwijderen valt op PCmagazine te lezen. Men zou het niet gewoon kunnen verwijderen bij de installaties maar men zou moeten gaan kijken bij de updates. Dit omdat Vista het niet ziet als een nieuw programma maar als een update op de vorige IE.

IE8 zal ook standaard in Windows 7 aanwezig zijn ook al heeft de EU al gedreigd dat het niet mag. Het zal wel mogelijk zijn om het uit te schakelen.

Zelf gebruik ik IE7 en Opera. De IE7 zal ik binnen korte tijd wel eens veranderen naar IE8. Zelf verkies ik toch nog altijd Opera. Ik vind het een handige en snelle browser met veel mogelijkheden. Tegenover IE vind ik wat flauwer op het vlak van mogelijkheden. Je kan er minder mee doen dan met vele andere browsers.


Acties

Information

Plaats een reactie