MacBook Wheel

9 01 2009

Ik zag op de website ‘slashdot’ het volgende filmpje over de MacBook Wheel: Filmpje

MacBook Wheel

De MacBook Wheel is een nieuwe uitvinding van apple. Het komt er op neer dat men geen gebruik meer maakt van een toetsenbord. In de plaats hiervan wordt er gebruik gemaakt van een “Wheel”. Dit is eigenlijk het zelfde principe dat bij de Ipods wordt gebruikt.

Het ziet er allemaal wel heel mooi uit en het klinkt ook mooi, maar is het ook zo? Uit de informatie die ik er omtrend vond was het “typen” van een tekst niet al te handig. Je moet telkens naar de juiste letter scrollen en hier dan nog eens op klikken. Het duurt allemaal zeer lang. Het navigeren in de besturingssystemen en de software op de computer lijkt mij ook niet al te handig met zo een ‘Wheel’.

Ik zelf zou een gewoon toetsenbord toch verkiezen boven het Mac Wheel. Misschien is het wel zo dat het Wheel er simpeler uit ziet dan een toetsenbord, maar het is tog wel een serieuze verandering van rond de ongeveer 100 knopjes naar ineens 1 Wheel. Tegen wie mij zou willen overtuigen zou ik zeggen: grijp je kans!


Acties

Information

Plaats een reactie